18/01/2012 Γουατεμάλα

Το ταξίδι μου στη Γουατεμάλα είναι συνέχεια της επίσκεψης μου στο Ελ Σαλβαδόρ.

Μετά τον έλεγχο διαβατηρίων στα σύνορα περάσαμε την μπλε γέφυρα που καλωσορίζει τον ερχομό των επισκεπτών στη Γουατεμάλα.

Η διαδρομή μας έως την πόλη της Γουατεμάλα είχε διάρκεια 5 ώρες χρησιμοποιώντας ένα μικρό λεωφορείο. Αν και ο τελικός μας προορισμός ήταν το Huehuetenango η στάση μας στο Guatemala city ήταν ενδιαφέρουσα. Εκεί συναντήσαμε τον Edwin Martinez με τον γιο του στα γραφεία του οργανισμού Anacafe. Ο οργανισμός Anacafe είναι ο εθνικός συνεταιρισμός του καφέ της Γουατεμάλα και αντιπροσωπεύει περίπου 90.000 παραγωγούς καφέ. Ο χώρος τους στο Guatemala City, εκτός από τα γραφεία τους έχει και ένα σχολείο του καφέ καθώς επίσης και ένα εργαστήριο τα οποία και επισκεφτήκαμε.  Η διαδρομή μας για το Huehuetenango διήρκησε περίπου 7 ώρες οδικώς με μια στάση όπου δοκιμάσαμε ένα παραδοσιακό τοπικό φαγητό της περιοχής. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής ένιωθα την υψομετρική πίεση και οι εικόνες από τα ηφαίστεια έκαναν την διαδρομή ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Φτάσαμε στο σπίτι του Martinez αργά το βράδυ κάνοντας μία στάση στο dry mill. Η οικογένεια Martinez έχει το πιο ψιλό σπίτι στην πόλη Huehuetenango, οπότε είχα την ευκαιρία να δω την πόλη από ψιλά.  Μετά από ένα καταπληκτικό δείπνο συναντήσαμε παραγωγούς καφέ που δεν θα βλέπαμε την επόμενη ημέρα. Συζητήσαμε μαζί τους για αρκετή ώρα και μας άφησαν δείγματα καφέ για να δοκιμάσουμε. Διανυκτερεύσαμε στο σπίτι του Martinez και την επομένη αναχωρήσαμε για την περιοχή San Pedro Necta. Πρόκειται για μία πολύ γνωστή περιοχή και τα τελευταία χρόνια πολλές είναι οι νικήτριες φάρμες στο Cup of Excellence που προέρχονται από την συγκεκριμένη περιοχή.

Η πρώτη στάση μας ήταν στη φάρμα Las Aguas Altas η οποία βρίσκεται στην περιοχή που προανέφερα στο χωριό Chichime στο Huehuetenango. Πρόκειται για μία μικρή και οικογενειακή φάρμα. Η φάρμα είναι ξεχωριστή γιατί παρόλο το μέγεθος της μπορείς να δεις ότι κάνουν σχέδια για το μέλλον έχοντας ένα σχετικά μεγάλο φυτώριο.  Προς το τέλος της ημέρας φτάσαμε στη φάρμα Rosma. Οι διαδρομές ήταν όλες στις κορυφογραμμές και η θέα με τις κοιλάδες με τα καφεόδενδρα ήταν εντυπωσιακή.  Διανυκτερεύσαμε στη φάρμα Vista Hermosa της οικογένειας Martinez. Εκεί μας υποδέχτηκαν με ένα υπέροχο δείπνο με τοπικό φαγητό που είχαν ετοιμάσει οι γυναίκες που συντηρούν την φάρμα και το σπίτι. Η φάρμα αυτή καθώς και η φάρμα Finca Las Rosas είναι ιδιαίτερα ξεχωριστές. Καλλιεργούνται οι ποικιλίες καφέ bourbon, yellow bourbon, caturra, yellow caturra, catuai, pacamara και geisha (μέχρι ενός έτους). Την επόμενη ημέρα είδαμε και μερικές άλλες φάρμες στην περιοχή Libertad του Huehuetenango. Οι φάρμες που βαθμολογήθηκαν υψηλά από εμένα ήταν η φάρμα Rosma και η φάρμα San Jorce. Θα περιμένω να λάβω αυτούς τους καφέδες που θα ενσωματωθούν στο Taf Specialty Project.  Αργά το  βράδυ της ίδιας ημέρας φτάσαμε στο Guatemala city και την επομένη το πρωί ξεκίνησα αεροπορικώς για την Κόστα Ρίκα μαζί με την Stephanie Ratanas  (Dogwood coffee ).